02-14-2017

SERVEIS

VIDEO-EDUCATION descubrir la vocació:
Tallers d’Associació Self-education amb joves de la Fundació Marianao. Sant Boi del Llobregat.
Programa de descoberta de la  vocació de Beques Fundació Nous Cims.


Qué és Self-Education

Self-Education es un estat de coneixement que permet a la persona relacionar-se amb sí mateixa i amb el seu context de forma beneficiosa, facilitant el seu desenvolupament extern i el seu creixement interior. Nosaltres com Associació naixem d’aquesta idea.

Actualment treballem en la recerca de la identitat i l’autonomia del individu, mitjançant un procés d’apoderament personal i de responsabilitat social.

La nostra intervenció es centra en l’acció amb el joves i les seves famílies i contextos, dissenyant programes d’orientació i motivació personalitzats donant resposta a la necessitat de trobat el seu model de persona i societat, i el camí personal a seguir. Ja que en l’entorn social proper existeixen pocs recursos per atendre’ls de forma específica i acompanyar-los en aquestes edats. Més escàs, encara, són els recursos de suport per a joves que surten del procés ordinari pel que fa itineraris formatius i/o inquietuds i característiques personals no comunes.

En aquest espai ens ubiquem com una entitat que acompanya joves de forma individual i col·lectiva a trobar les seves motivacions personals, formatives, laborals, relacionals, etc. i assolir les seves fites.

Principis de Self-Education

  • Principi de Co-creació: El principi de co-creació parteix de la idea de que cada individu/persona crea la seva realitat des de el seu pensament, estat i accions, i per tant té la capacitat de transformar aquesta realitat i fins i tot transformar la de les persones que l’envolten.

Aquesta creença suposa una responsabilitat directa del individu vers si mateix i el que li passa. Tenint clar que quan nosaltres canviem, el nostre estat canvia i el nostre entorn també ho fa. Això deriva també en una responsabilitat social vers el nostre cercle proper ja que segons el que nosaltres volguem construir, com ho fem, amb quina intenció i qué part posem en aquesta construcció, la nostra realitat i la del món amb el que estem conectats canviarà i esdevindrà d’una manera o d’un altre.

Quan entenem aquesta idea de que tots de forma individual co-creem la nostra realitat podrem cercar la idea de co-crear conjuntament i de forma cooperativa per assolir objectius i fites més altes en pro d’una transformació social que cerqui el bé comú. Per aconseguir aquesta vinculació es important que en les relacions de co-creació hi hagi participació, apoderament de l’individu, escolta activa de l’altre, horitzontalitat i respecte a les altres realitats. Ha de ser un procés de suma i no d’imposició.

    • Principi d’amor. Self-Education creu en el amor com a motor que mou el món. Sabem que tothom el busca, el vol i el necessita, que  a més tothom vol ser tractat amb amor, encara que no sempre nosaltres ho fem així o no tinguem les eines per fer-ho així. Nosaltres partim d’aquesta veritat com a nexe  comú amb tots, amb la creença de que el amor és la manera d’entendre i mirar la realitat, de mirar a l’altre, de intervenir amb ell/a, d’acompanyar-lo. Una manera  mes personal i profunda d’entendre l’amor vers un mateix i vers al món. Conceben l’amor, no com quelcom que es vol aconseguir o donar, sinó com allò que som, i per tal de ser-ho, hem de ser capaços de mirar-nos amb transparència, acceptació, compressió i perdó, i per tant, amb amor. Amb una idea renovada del que significa estimar-se.
      Creiem que quan saps qui ets, saps el que necessites, t’estimes, et respectes, t’acceptes i no et jutges, automàticament, fas el mateix amb els altres. A la inversa, quan algú, tracta malament als altres, a la única persona que tracta  malament, és a un mateix.
      Així tanquem el cercle del principi d’amor, que comença en un mateix i torna a acabar-se en un mateix, però ara amb informacions afegides que ens indiquen i ens fan de mirall de la qualitat d’aquest amor cap a nosaltres i del que posem vers als altres.

  • Principi de Ser-titud: El principi de Ser-titud posa l’enfasi en el coneixement del propi “jo” com a l’element bàsic del ser, estar i actuar. Aquest coneixement passa per descobrir qui som, quines son les nostres capacitats, les nostres dificultats, les nostres pors, conèixer el nostre cos, saber que sentim i perquè, etc , a un nivell de consciencia absoluta. Tot això passa per fer un procés de connexió directa amb nosaltres mateixos i fer un treball de dins cap a fora.
    Quan arribem a aquest nivell de consciencia i connexió, quan realment ens coneixem i sabem qui som, ens podem veure reflectits en els altres, en les seves capacitats i dificultats, en els seus somnis i les seves pors, podem veure els nostres errors ens ells , les parts mes boniques i més lletges de nosaltres.  Per que ells son nosaltres en totes aquestes parts. Quan entenem aquest principi i aquest concepte, quan tenim la certesa de saber qui som, podem tenir també la certesa de saber qui son els altres i actuar o intervenir amb ells des de aquest coneixement, tractar-los amb amor perquè com ens ens estimem a nosaltres estimem als altres, co-crear amb ells de manera cooperativa perquè ho fem per a bé comú, perquè tots formen part de nosaltres, per que tots som un.